ورزش های نامناسب برای رفع کمر درد

همواره گفته شده با ورزش و منعطف نگه داشتن ماهیچه ها، می توان از پیری زودرس جلوگیری کرد. ورزش های مناسب برای کمر، باعث قوی تر شدن ستون فقرات و البته کاهش کمر درد می شوند. اما هر ورزشی برای هر سن و شخصی مناسب نیست. با توجه به شدت و علت درد کمر ممکن است برخی ورزش ها و کشش ها برای شما نا مناسب و باعث آسیب بیشتر شوند. در این مقاله، چند ورزش که در بهبود درد کمر تاثیر عکس دارند معرفی خواهند شد.

ورزش های نامناسب برای تسکین درد کمر

هرگونه ناراحتی خفیف که در آغاز این تمرینات احساس می شود باید با تقویت عضلات از بین برود. اما اگر درد بیشتر است و بیش از ۱۵ دقیقه در طول ورزش طول می کشد، بیماران باید ورزش را متوقف کرده و با متخصص فیزیوتراپی خود تماس بگیرند.

دراز و نشست کامل

اگرچه ممکن است فکر کنید دراز و نشست می تواند عضلات اصلی یا شکمی شما را تقویت کند، اما بیشتر افراد هنگام انجام نشستن، از عضلات باسن استفاده می کنند. نشستن ممکن است فشار زیادی به دیسک های ستون فقرات شما وارد کند.

خم شدن و دست زدن به نوک انگشتان پا

برخی از تمرینات ممکن است درد را تشدید کند. به عنوان مثال لمس انگشتان ایستاده فشار بیشتری را بر روی دیسک ها و رباط های ستون فقرات وارد می کند. آنها همچنین می توانند عضلات کمر و همسترینگ را بیش از حد کشش دهند.

بلند کردن پاها

بلند کردن ساق پا گاهی اوقات به عنوان تمرینی برای “تقویت هسته” یا عضلات شکم پیشنهاد می شود. ورزش برای بازگرداندن قدرت به کمرتان می تواند در تسکین درد بسیار مفید باشد اما در عین حال بلند کردن هر دو پا به هم در حالی که به پشت دراز کشیده اید، نیاز به قدرت بالاب عضلات شکم دارد. بنابراین، اگر ضعیف باشد، این ورزش می تواند درد کمر را بدتر کند.

درعوض، پشت خود را دراز بکشید و یک پا صاف و پای دیگر از زانو خم شود. کمرتان را صاف روی زمین نگه دارید. پای صاف را به آرامی حدود ۱۵ سانتی متر بلند کرده و برای مدت کوتاه نگه دارید. پایین پا را به آرامی پایین بیاورید. ۱۰ بار تکرار کنید ، سپس پاها را عوض کنید

مراجعه به یک متخصص فیزیوتراپی برای تشخیص علت کمر درد و تنظیم برنامه ورزشی برای تسکین آن، بسیار مهم است. چراکه اگر علت کمر درد دیر تشخیص داده شود، آسیبهای جبران ناپذیری بدنبال خواهد داشت. کلینیک فوق تخصصی فیزیوتراپی بمانی، با کادری خبره و بروز ترین متدها و روش های درمانی، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

28

شاید این مطلب را دوست داشته باشید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *