مزایای استخدام فیزیوتراپیست

چرا داشتن یک متخصص فیزیوتراپیست لازم است؟

بسیاری از مردم به جمله­ “من نیازی به مراجعه به پزشک ندارم” و یا “خودش به مرور زمان خوب میشه…” اعتقاد دارند. بدیهی است که این طرز فکر خطرناک میتواند ضررهای جبران ناپذیری را به جا بگذارد. از این رو، ما لیستی از مزایای استخدام یک فیزیوتراپیست را برای شما جمع آوری کرده ایم. پس از خواندن این مطلب، شما دلیل اینکه همین الان باید تلفن را بردارید و یک وقت ویزیت بگیرید را خواهید فهمید.

۱- دردهای بدنتان را ناپدید کنید!

هرچه پیرتر می شویم، رفتار بدن ما تغییر می کند. یک حرکت اشتباه، یک کشش شدید یا یک تصمیم اشتباه می تواند باعث ایجاد درد شود. یک روش تخصصی برای مقابله با چنین دردهایی از طریق فیزیوتراپی است.

۲- حوزه حرکتی گذشته خود را دوباره بدست آورید!

فیزیوتراپی میتواند برای افزایش دامنه حرکت اندام در بدن برای افراد در هر سنی مفید باشد. فیزیوتراپی همچنین می تواند برای بازگشت تحرک به توده های افرادی که دچار جراحت های شدید شده اند نیز، مفید باشد. همچنین، برای افرادی که مدت زمان طولانی در رختخواب بوده اند، به عنوان مثال افرادی که در حالت اغما بوده و یا دچار شکستگی شده اند نیز لازم است.

یک فیزیوتراپیست ماهر میتواند درمان خود را متمرکز روی نوع تحرکی که بیمار میخواهد بهبود ببخشد، تنظیم کند.

به طور کلی، فیزیوتراپی می تواند برای سالمندانی  که علائم آرتروز را تجربه می کنند یا کودکانی که در رسیدن به اهداف تحرک خود آهسته هستند، بسیار مفید واقع شود.

۳- از رفتن به زیر تیغ جراحی امتناع کنید!

یک روش مطمئن برای جلوگیری از جراحی امتحان کردن فیزیوتراپی است. خیلی ها نسبت به ایده انجام عمل جراحی بی تفاوت هستند. اما با در نظر گرفتن، همه عوارض جانبی، احتمال شکست و هزینه های بالا، امتناع از عمل، بسیار قابل درک است.

فیزیوتراپی می تواند به فرد کمک کند از نیاز به جراحی جلوگیری کند. اما حتی اگر نتوان از این طریق از رفتن زیر چاقو جراحی نیز جلوگیری کرد، به بیمار کمک می کند تا بدن خود را آماده کند. فیزیوتراپی می تواند به بهبود وضعیت بدن کمک کند. بنابراین، هم زمان بهبودی و هم احتمال بروز عوارض را کاهش می دهد.

۴- آسیب های ورزشی خود را ترمیم کنید!

یکی از بهترین روشهای توانبخشی جسمی برای ورزشکاران، فیزیوتراپی است. فیزیوتراپی نه تنها یک راه مفید برای افزایش تحرک بدن است، بلکه در بهبودی از صدمات دردناک ورزشی نیز کمک می کند. فرد برای استخدام یک فیزیوتراپیست مجبور نیست از آسیب دیدگی برخوردار باشد. این می تواند به کاهش احتمال آسیب در ورزش های غیر تماسی کمک کند. توجه به بخشهایی که در هنگام ورزش، تحت فشارهای مداوم قرار دارند، می تواند در جلوگیری از آسیب به طور کلی جلوگیری کند.

برای اطلاعات بیشتر، به مقاله فیزیوتراپی برای بهبود آسیب های ورزشی مراجعه کنید.

۵- سلامت زنان

امروزه خوشبختانه، تعداد تحقیقات در زمینه سلامت زنان، رو به ازایش است. این بدین معنی است که هر روزه روشهایی جدید برای مقابله با لیست اختلالات تأثیر گذار بر جمعیت زنان، اضافه میشود.

فیزیوتراپی روشی تضمین شده برای کاهش درد مزمن ناشی از بیماری هایی مانند آندومتریوزیس ، تنبلی تخمدان و غیره است. همچنین، فیزیوتراپی، یک روش توصیه شده، برای بهبود کلی و کمک به بدن در مقابله با گرفتگی معده، کمردرد و سایر اثرات قاعدگی است.

با کمک فیزیوتراپی همچنین می توان سلامت پستان را بهبود بخشید. یک فیزیوتراپیست می تواند به کاهش عوارض جانبی دارو برای سرطان پستان که سفتی و تورم است، کمک کند.

۶- نحوه ایستادن یا راه رفتن خود را بهبود ببخشید.

فیزیوتراپی، یک روش مفید برای بهبود فیگور و حالت بدن است. وضعیت بد بدن می تواند به دلیل بد نشستن پشت میز کار، توزیع نابرابر وزن در دوران بارداری و سالخوردگی باشد. فیزیوتراپی حتی می تواند به اقدامات پیشگیرانه در برابر برخی بیماریهای مستعد شغلی مانند واریس کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه بهبود واریس با فیزیوتراپی به این مقاله مراجعه فرمایید.

۷- شرایط موجود خود را مدیریت کنید

بسیاری از افرادی که به فیزیوتراپیست مراجعه میکنند سوابق بیماری گوناگون و زیادی دارند. از اختلالات عروقی، بیماری های استخوانی و بیماری های قلبی گرفته تا دیابت، اختلال عملکرد تیروئید و سرگیجه. انواع بیماریهایی که مردم درگیر آنها هستند، بی پایان است. اغلب، این بیماری ها کاملا خوب نمیشوند، بلکه فقط می توانند تا حد معینی مدیریت شوند.

فیزیوتراپی یک روش عالی برای کمک به افراد مبتلا به یک بیماری خاص است. فیزیوتراپی، به سهولت و مدیریت درد کمک می کند، تحرک بدن را افزایش می دهد و به فرد تسکین می بخشد. همچنین می تواند جایگزین ارزانتری برای داروهای گران قیمت مانند مواد افیونی باشد.

۸- بدنتان را آماده برای ورود به سنین بالا کنید!

دوران سالخوردگی میتواند دوران بسیار سختی باشد، چه از نظر جسمی و چه عاطفی. پیری مجموعه ای گسترده ای از بیماری ها و شرایط دشوار را به وجود می آورد. فیزیوتراپی می تواند به آماده سازی بدن فرد برای این شرایط جدید کمک کند. این کار با جلسات منظم فیزیوتراپی انجام میشود. بدین ترتیب، فرد می تواند خطرات ناشی از بیماری های ریه و قلب را کاهش دهد، سلامت استخوانها را بهبود بخشد و بدن را جوانتر از آنچه هست نگه دارد.

سخن آخر

موارد بالا از اصلیترین مزایای استخدام یک فیزیوتراپیست خبره، از افزایش تحرک تا اطمینان از کیفیت بهتر زندگی در سالمندی شما است. یک روش تضمین شده برای فراهم کردن کمک فوری و تحرک بهتر، فیزیوتراپی است که باید بخشی از برنامه روزانه شما باشد.

در کلینیک فیزیوتراپی بمانی، با خدمه مجرب و دستگاه های بروز تنها هدف ما، کمک به شما به حفظ سلامت بدن و لذت بیشتر در دوران سالمندی است. برای مشاوره تلفنی همین آلان با ما تماس بگیرید.