فیزیوتراپی کمر-شهرک گلستان

فیزیوتراپی کمر چیست و فواید آن

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمر درد از جمله عارضه هایی است که دلایل بیسار زیادی دارد که شایع ترین آن اسپاسم عضلانی است. در بیمارانی که وضعیت انها حاد و شدید و دچار درد مزمزن شده اند اکثرا به فیزیوتراپی ارجاع داده می شوند. در فیزیوتراپی کمر، مشکل فرد به شکل تخصصی تر و حرفه ای تر مورد ارزیابی قرار می گیرد. همچنین اقدامات لازم حرفه ای جهت رفع آن ارائه می شود. در کل فیزیوتراپی کمر یک روش درمانی ایده آل برای کنترل درد کمر می باشد.

فیزیوتراپی کمر

فواید فیزیوتراپی دیسک کمر

در این حالت محتویات داخل دیسک کمر ( با نام نوکلئوس پولپوس) فشرده می شود و لایه سخت خارجی دیسک ( با نام آنولوس فیبروس) را پاره کرده و از درون دیسک بیرون می زند. در این مرحله فیزیوتراپیست تشخصی نوع بیرون زدگی دیسک را تشخصی داده و نسبت به آن درمان را شروع می کند. اولویت روش های درمانی که در دیسک کمر در نظر گرفته می شود، روش هایی بدون جراحی است. فیزیوتراپی در دیسک کمر باعث تسکین درد می شود و حتی جنبه پیشگیرانه دارد.

تمریناتی که جهت پیشگیری از دیسک کمر ارائه می شود اغلب با توجه به شرایط زندگی فرد تجویز می گردد، برای مثال افرادی که دارای مشاغل خاصی هستند و نیاز دارند در طول روز مدت زیادی را بر روی صندلی بنشینند مانند رانندگان تاکسی و کارمندان اداری حتما نیازمند دریافت اینگونه تمرین ها می باشند.

تکنیک های در مان دیسک کمر شامل دو دسته می باشند:

درمان های غیر فعال
درمان فعال

درمان های غیر فعال برای دیسک کمر به ریلکس کردن بدن کمک می کند و شامل آب درمانی، ماساژ عمیق بافت، تحریک الکتریکی عصب از روی پوست، سرما و گرما تراپی و کشش کمر می باشد.

درمان های فعال معمولا بعد از درمان های غیر فعال که فرد کمی بهبودی به دست آورده شروع می شود که شامل موارد: ایجاد ثبات در عضلات مرکزی بدن، تمرین در آب، تمرین های تقویتی عضله و تمرین های انعطاف پذیری می باشد.

به غیر از فیزیوتراپی برای درمان کمر درد روش‎‌های درمانی دیگری مانند لیزر درمانی، شوک درمانی، مغناطیس درمانی و … نیز وجود دارد.

شهرک گلستان – راه آهن – چیتگر – منطقه ۲۲ تهران