لیزردرمانی

فواید لیزر درمانی

لیزر درمانی از روش های جدید و موثر در فیزیوتراپی است که امروزه کاربردهای وسیعی در درمان مشکلات سیستم اسکلتی_عضلانی دارد.

تعریف لیزر:

لیزر در واقع یک نوع نور است. یک اشعه پرانرژی‌ای که می‌تواند انرژی خود را به بافت‌های موردنظر جهت درمان منتقل کند. لیزرها در حقیقت دارای ماده‌ای می‌باشند که نور را تولید و از طرفی در طیف موردنظر تقویت می‌کند. دو آینه در داخل دستگاه و پروب آن موجب  منعکس شدن و رفت‌وبرگشت نور ایجاد شده از درون این منبع می‌شوند. در  نتیجه آن، اشعه‌هایی با نوری قوی و موازی تولید می‌شود. این اشعه‌ها مجموعه‌ای از یک یا چند رنگ خالص می‌باشند.

لیزر درمانی

مزایای لیزر تراپی از سایر روش های درمانی؟

در مان با لیزر به دلیل کوچک بودن آن، می توان دقیق تر اشعه را منتقل کرد. اما در درمان های دیگر این امر میسر نیست. یکی دیگر از مزیت های لیزر درمانی این درمان بدون درد بودن آن است.

موارد کاربرد لیزر درمانی با لیزر پرتوان

درمان بیماری های التهابی ، درد های ستون فقرات ، رمان آسیب شانه،  اثر ضد التهاب آسیب های ورزشی به تاندون ، تسریع فرایند ترمیم بافت و رشد سلولی، ترمیم سریع تر زخم ها، منیسک لیگامنت ، ماهیچه ، بورسیت ، دردهای عصبی و…

موارد منع کاربرد

زنان در دوران بارداری ، افراد مبتلا به تومورهای پوستی بدخیم ، افرادی که ضربان ساز مصنوعی قلبی دارند ، افراد مبتلا به بیماری های متابولیک درمان نشده ، افراد مبتلا به تشنج یا صرع ، افراد مبتلا به سرطان های بدخیم ، افراد مبتلا به عفونت های مزمن