درمان کمر درد با فیزیوتراپی

این مقاله در مورد نقش فیزیوتراپی در درمان دیسک کمر و درمان کمر درد با فیزیوتراپی می باشد. در کلینیک فیزیوتراپی بمانی، نوین ترین روش های درمانی برای شما عزیزان به کار گرفته می شود. همچنین فیزیوتراپیست های حاذق و با تجربه پس از معاینات اولیه، تشخیص صحیحی از نوع کمر درد و را ها کارهایی متناسب با آن ارائه می دهند.

می توان گفت حدودا ۹۰ درصد از درمان دیسک کمر با کمک فیزیوتراپی قابل درمان است و نیازی به عمل جراحی ندارد. روش های فیزیو تراپی نه تنها موجب تسکین سریع درد می شوند، بلکهآموزش هایی به شما داده می شود که بدنتان را به قرار گرفتن در وضعیتی عادت دهید تا از صدمات بیشتر جلوگیری شود.
روش های مختلفی برای درمان کمر درد با کمک فیزیوتراپی وجود دارد که به چند مورد اشاره می کنیم

ماساژ بافت عمیق

انواع مختلفی از ماساژ وجود دارد که ماساژ بافت عمیق بهترین گزینه مناسب برای شما است زیرا از فشار خیلی زیاد برای تسکین تنش و اسپاسم های عضلانی استفاده می کند.

آزادسازی مایوفاشیال

آزادسازی مایوفاشیال یک تکنیک دستی با هدف متعادل‌سازی بدن برای کشش دادن به فاشیا انجام می‌شود.. فاشیا که بین پوست و ساختار درونی عضله و استخوان قرار دارد، یک شبکه یکپارچه از بافت همبند است که عضلات، اندام‌ها و ساختارهای اسکلتی موجود در بدن را پوشش داده و آن‌ها را به هم متصل می‌کند.

گرما یا سرما درمانی

با توجه به تشخیص فیزیوتراپیست، برای درمان کمر درد ممکن است از هر کدام از این روش ها استفاده شود. هر کدام از این روش های درمانی، مزایای خاص خود را دارند.

تحریک الکتریکی

TENS باعث کاهش اسپاسم عضلانی می شود و به طور کلی باعث آزاد شدن اندورفین ها می شود که ماده طبیعی بدن برای تسکین درد است.
در ادامه درمان های دیگر را باهم مورد بررسی قرار خواهیم داد