چگونه خود را برای اولین جلسه فیزیوتراپی آماده کنیم؟

اگر به بیماری مبتلا شده اید و یا صدمه ای دیده اید که باعث درد یا مشکل در تحرک عملکردی می شود، ممکن است لازم باشد از خدمات ماهر یک متخصص طب فیزیکی بهره مند شوید. فیزیوتراپیست شما می تواند وضعیت خاص شما را ارزیابی کند و درمان ها و تمرینات متمرکز را برای کمک به شما در بازگشت به عملکرد قبلی فراهم کند.

اولین جلسه شما با فیزیوتراپیست ارزیابی اولیه نامیده می شود. در طول این جلسه، متخصص فیزیوتراپیست با شما وقت می گذارد تا در مورد وضعیت شما، سطح عملکرد قبلی شما و ابنکه شرایط زندگی چه تأثیری بر شما می گذارد، بیاموزد. سپس محاسبات خاصی از اختلالاتی را که ممکن است مشکل شما را ایجاد کنند، انجام می دهند و یک برنامه درمانی برای شما تهیه می کنند.

انتخاب متخصص فیزیوتراپی

امروزه کلینیک های فیزیوتراپی زیادی در سطح شهر وجود دارد. برای انتخاب متخصص فیزیوتراپی بهتر است شخصی را انتخاب کنید که دکتر شما یا دوستان و اقوام به شما معرفی کرده باشند. اگر تا بحال نیازی به فیزیوتراپی نداشته اید و یا کسی را در این زمینه نمی شناسید می تواند برای انتخاب بهتر با کلینیک فیزیوتراپی بمانی تماس حاصل فرمایید. کلینیک فیزیوتراپی بمانی با کادری مجرب و سابقه ای درخشان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

گرفتن وقت ویزیت

هنگامی که برای اولین بار با یک متخصص طب فیزیکی تماس می گیرید تا به شما زمانی برای ارزیابی داده شود، از پرسش سئوالاتی مانند زیر نترسید:

• آیا آنها قبلاً بیماری شما را درمان کرده اند یا خیر. این شامل درک کاملی از داروهایی است که مصرف می کنید، برخی از آنها ممکن است باعث حساسیت به سرما، حساسیت به گرما یا حساسیت به نور شوند.
  • از پرسیدن هزینه ها خجالتی نباشید.
  • مطمئن شوید که PT بیمه شما را قبول می کند. اگر بیمه ندارید، از لیست خدمات با ساختار قیمت فعلی بپرسید.

آماده سازی برای مراجعه به کلینیک

هنگام آماده شدن برای قرار ملاقات فیزیوتراپی اولیه خود، حتماً حقایق مهم در مورد تاریخچه مشکل خود را یادداشت کنید. با نوشتن مطالب، کمتر احتمال دارد که واقعیت های مهم را فراموش کرده یا از دست دهید. سعی کنید به موارد زیر پاسخ دهید:

• مشکل شما از چه زمانی و چگونه آغاز شد؟
  • وضعیت تحرک عملکردی شما قبل از آسیب دیدگی چگونه بود؟
  • چند بار علائم عود می کنند؟
  • چگونه آن مشکل تغییر می کند؟
  • چه چیزی اوضاع را بهتر یا بدتر می کند؟

متخصص فیزیوتراپ شما احتمالاً در مورد آسیب یا بیماری از شما سوالاتی خواهد کرد. حتماً لیستی از داروهای خود و هر عمل جراحی یا روشی را که در گذشته انجام داده اید به همراه داشته باشید.

پوشش مناسب برای جلسات فیزیوتراپی جیست؟

در اولین جلسه فیزیوتراپی ممکن است نیاز به تحر زیادی داشته باشید. با این حساب، لباسی را انتخاب کنید که جابجایی آن آسان باشد.

اگر درد شانه دارید، پیراهنی بپوشید که امکان دسترسی به شانه و بازو را فراهم کند. در صورت داشتن درد مفصل ران، زانو درد یا مچ پا باید شلوار مناسب بپوشید.

ارزیابی اولیه

بعد از اینکه متخصص طب فیزیکی با شما در مورد شرایط شما صحبت کرد، سپس یک معاینه روی شما انجام می شود. تست ها و اندازه گیری های معمول که در طی معاینه فیزیوتراپی انجام می شود عبارتند از:

• لمس کردن نقطه حساس به درد
  • اندازه گیری دامنه حرکت (ROM)
  • آزمایش قدرت
  • تحرک عملکردی
  • تعادل
  • آزمایشات غربالگری عصبی

در طول معاینه ، فیزیوتراپیست به شما دستورالعمل های روشنی درباره انتظارات و انجام کارها خواهد داد. پس از اتمام امتحان، می توانید برنامه درمانی PT خود را شروع کنید.

برنامه ریزی روش درمانی

پس از معاینه، PT شما یک ایده کاملاً واضح از یک برنامه درمانی برای شروع کار در کاهش درد و بهبود تحرک شما خواهد داشت. در کلیتیک فزیوتراپی بمانی فیزیوتراپیست، در مورد اهداف درمان و دوره پیش بینی شده از توانبخشی شما با شما صحبت خواهد کرد.

ممکن است درمانگر فیزیکی بلافاصله پس از ارزیابی اولیه، درمان را شروع کند. برای درمان، ممکن است از روش های مختلفی مانند پرتو درمانی یا تحریک الکتریکی برای کنترل درد و بهبود عملکرد عضلات استفاده شود.

ورزش یکی از مواد اصلی هر برنامه بازتوانی است. پس از ارزیابی اولیه، فیزیوتراپیست لیستی از تمرینات را برای انجام در خانه برای شما تجویز می کند و نسخه مفصلی را برای کمک به شما در مسیر پیشرفت ارائه خواهد داد.

PT شما همچنین در مورد میزان مراجعه مجدد به روشهای درمانی توصیه هایی را ارائه می دهد. بسیاری از برنامه های توانبخشی شامل بازدیدهای هفتگی دو یا سه بار است. بعضی اوقات، جلسات هفته ای یک بار انجام می شود. برنامه خاص شما به عوامل متغیری از جمله سطح درد یا تحرک فعلی شما بستگی دارد.

هنگام شروع یک برنامه درمانی، از PT بپرسید که می توانید انتظار داشته باشید در طی یک دوره زمانی خاص چه پیشرفت هایی داشته باشید. خوش بین باشید اما اهداف واقع بینانه داشته باشید.